Náklady ve výši 183 milionů korun plně hradí Pardubický kraj
Doprava v režimu 1+1
Stavaři budou na rekonstrukci pracovat po částech
Oprava bude probíhat v etapách. Ty jsou rozděleny podle jednotlivých trámů mostu na středový, levý a pravý. „Každý trám mostu má tři komory a v každé z nich je potřeba vyměnit čtyři lana. Pro jejich výměnu je potřeba vybudovat na koncích mostu přístupový kolektor, provést vrty pro nová lana a jejich ukotvení a vybudovat nové deviátory pro správné vedení předpětí v konstrukci mostu,“ popsal úkol zhotovitele Pavel Hrdina, ředitel divize Mostní stavby ze společnosti Chládek & Tintěra Pardubice.
Předpokládaný harmonogram
- Únor až květen 2024: přípravné práce s žádnými či malými dopravními omezeními.
- června 2024 až 9. listopadu 2024 – doprava na mostu v režimu 1+1, převedení dopravy do krajních pruhů, bude se pracovat ve středu mostu.
- 9. listopadu 2024 až 10. března 2025 – doprava na mostu v režimu 1+1 přes mostní provizoria, průjezdný střed mostu, pro chodce pravá strana.
- 10. března 2025 až 1. září 2025 – doprava na mostu v režimu 1+1 přes mostní provizoria, průjezdný střed mostu, pro chodce levá strana.
- září 2025 až 31. října 2025 – doprava na mostu v režimu 1+1 přes mostní provizoria, převedení dopravy do krajních pruhů, bude se pracovat ve středu mostu.
- Předpoklad dokončení opravy mostu říjen 2025.
U výše uvedených termínů může dojít k neočekávatelným změnám, proto sledujte web www.wonkac.cz, kde budeme v nutných případech harmonogram aktualizovat.
O Wonkově mostu
Most měří více než 170 metrů a jeho hmotnost dosahuje přibližně 9000 tun. Šířka stavby je necelých 25 metrů, z toho 18 metrů slouží pro vozovku a zbývající šířka potom pro pěší a cyklisty. Nosných lan je v každém komorovém nosníku 12, celkem tedy 36. Jejich funkce spočívá především v zajištění dostatečné únosnosti mostu od zatížení dopravou.